کد خبر: ۵۳۱۰۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۰ آبان ۱۴۰۲
رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان:
رهبر انقلاب اسلامی ۱۳ آبان ۵۸ را ضربه ملت ایران به آمریکا تعبیر کردند و بیان داشتند: سفارت آمریکا از اولین روزهای شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محور بیانات رهبرانقلاب بدین شرح است:

- ۱۳ آبان ۵۸ ضربه ملت ایران به آمریکا بود.

- در میان این سه مناسبتی که در سیزده آبان اتفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها به ملت ایران ضربه زدند و در یک مناسبت ملت ایران به آمریکاییها ضربه زد.

- آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران، یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون.

- ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود. در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلو دانشگاه قتل‌عام کردند. رگبار گرفتند عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند.

- ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا.

- میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست، میدان، میدان حق و باطل است.

- یک مسئله را می‌خواهم مطرح کنم و آن مقابله‌ی ما با آمریکاست.

- آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب می‌کنند به مسئله‌ی سفارت، میگویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم می‌کند، با ایران بدی می‌کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می‌کند علتش این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند این را هم آمریکایی‌ها میگویند، هم مَن تبع آنها در داخل کشور میگویند، این دروغ بزرگی است.

- ۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود!

- اسنادی که از سفارت به دست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است نشان داد که از همان روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی بوده علیه ایران، حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا می شده که کودتا کنند علیه انقلاب.
طراحی جنگ داخلی می شده؛ تلاش می‌کردند که در استان‌های مرزی کشور جنگ داخلی راه بیندازند.

- یعنی سفارت آمریکا از اولین روزهای شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.

- مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشروهای غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالت‌های مختلف، مردم با جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند.

- آبروی اینها رفت. اینها واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟

- دنیای اسلام فراموش نکند در قضیه تعیین کننده غزه، آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند.

- پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود.

- باید بمباران غزه فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود.

- از جمله بی‌شرمی‌های غربی‌ها متهم کردن مبارزان فلسطینی به تروریسم است.

در حال تکمیل…

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها